Veelgestelde vragen
Heeft u vragen over onze werkwijze? Onderstaand een overzicht van de meestgestelde vragen.
Is uw vraag hiermee nog niet beantwoord? u kunt ons altijd even bellen op +31252348614 of mailen naar info@fashionforless.nl
1. Hoe zit dat met verzendkosten?
Voor bestellingen binnen Nederland en België berekenen wij geen verzendkosten.
Voor overige bestellingen binnen de EU rekenen wij wel verzendkosten, die kosten verschillen per land.
2. Wanneer vindt bezorging plaats?
Na ontvangst van het totale orderbedrag verzenden wij binnen 1 werkdag.
Wanneer een product niet op voorraad blijkt te zijn betalen wij zo snel mogelijk terug, en wordt hierover contact opgenomen.
Fashionforless verstuurt haar pakketten met PostNL op werkdagen van maandag t/m vrijdag.
Als uw pakket verzonden is ontvangt u daarvan de track en trace code via de mail.
PostNL bezorgt de pakketten van maandag t/m zaterdag.
3. Ruilen & retourneren
Bij Fashionforless heeft u het recht om binnen 14 dagen na ontvangst de koop zonder opgave van reden te ruilen of te retourneren indien mogelijk in originele verpakking, na ontvangst van een bevestigingsmail.
De verzendkosten evenals het verzendrisico voor rembourszending zijn voor rekening van de consument. De consument heeft na de ontbinding recht op kosteloze teruggave van het betaalde.
Kijk bij de kop ''Retourbeleid'' voor de juiste procedure.
4. Garantie
Op kleding, schoenen en accessoires houden wij een garantietermijn van 6 maanden aan. Onder deze garantie vallen artikelen die:
- bij binnenkomst defecten bevatten
- productiefouten bevatten
- binnen 6 maanden onder normaal gebruik defect zijn gegaan, gebruikssporen vallen dus niet onder de garantie
Op onze horlogecollectie hanteren wij een garantietermijn van 2 jaar, hieronder vallen enkel en alleen defecten op het uurwerk, de wijzerplaat en de wijzers van het horloge. Beschadigingen aan het glas, de horlogekast of de polsband vallen niet onder de garantie. Hierin volgen wij exact de garantievoorwaarden van onze horlogeleveranciers.
Voor iedere garantie aanvraag verlangen wij duidelijke foto's van het defect en een beschrijving per e-mail op info@fashionforless.nl.
Fashionforless heeft altijd het recht om het artikel te repareren, mocht dit niet het geval zijn wordt een nieuw exemplaar opgestuurd. Als laatste wordt een terugbetaling aangebodem, in het geval er geen reparatie of vervanging mogelijk is.
5. Wet kopen op afstand
Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. Door deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen, dus ook als het om kopen via internet gaat. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien.
De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen.
Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.
Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.
De verkoper moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot koop overgaan:
Zijn identiteit en bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres;
De belangrijkste kenmerken van het product;
De prijs van het product (inclusief alle belastingen);
Indien van toepassing, de kosten van aflevering;
Wijze van betaling, aflevering of uitvoering;
Het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode;
De eventuele geldigheidsduur van het aanbod.
6. Hoe zit dat met mijn privacy als ik bestel?
Als je een bestelling plaatst, hebben we je naam, e-mailadres, afleveradres nodig om jouw bestelling uit te voeren en je van het verloop daarvan op de hoogte te houden. Om het winkelen in onze webshop zo aangenaam mogelijk te laten zijn, slaan wij met jouw toestemming persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot jouw bestelling en het gebruik van onze diensten op. Hierdoor kunnen wij de website personaliseren. Wij gebruiken je e-mailadres om je te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties. Als je hier niet langer prijs op stelt, kun je uitschrijven op onze website. De gegevens die de consument ons doorgeeft, worden door ons opgeslagen in een bestand en gebruikt voor interne en geautomatiseerde verwerking van onze bedrijfsvoering, zoals verwerking van bestellingen en klantenbeheer, alsmede voor het toesturen van eigen commerciële aanbiedingen. Wij verstrekken geen gegevens aan derden.
7. Algemene voorwaarden
Door een bestelling te plaatsen bij Fashionforless geeft de consument te kennen dat deze met de algemene leverings- en betalingsvoorwaarden vanFashionforless akkoord gaat.
Al onze prijzen zijn inclusief 21% btw.
Check onze algemene voorwaarde:
https://www.fashionforless.nl/terms-and-conditions